#Open journalism No news is bad news

Your contributions will help us continue to deliver the stories that are important to you

Support The Journal
Dublin: 9°C Sunday 20 September 2020

# ireland-com - Saturday 20 October, 2012

Cole, Cork-opoly and grocery shopping: The week in numbers

How much does it cost to bring football into disrepute on Twitter? And how do NAMA’s accounts look?

# ireland-com - Wednesday 17 October, 2012

# ireland-com - Monday 15 October, 2012

Tourism Ireland buys ‘’ URL from The Irish Times This post contains a poll

Tourism Ireland buys ‘’ URL from The Irish Times

The internet address ‘’ has been bought by Tourism Ireland from the Irish Times.

# ireland-com - Sunday 23 September, 2012

Time Machine: Here's how 26 popular websites used to look Flux Capacitor This post contains images

Time Machine: Here's how 26 popular websites used to look

Have you ever seen the very first version of Or wondered what the name ‘Daft’ came from?

# ireland-com - Sunday 1 August, 2010

A BLOGGER FOR the Irish Times-owned website was sacked because her blog was not popular enough – and then replaced with another writer using the same nom de plume.

A writer using the pseudonym ‘Kitten O’Shea’ wrote a regular blog about being a singleton in her 30s for the site, which formerly housed the Irish Times’ own content before being rebranded in late 2008.

The blogger was told her blog was not receiving enough hits, despite being featured on the homepage, and was given notice that her employment would be terminated.

O’Shea thus wrote a farewell post on the blog saying that she was soon to be laid off – but was shocked when another writer adopted the pseudonym and continued writing on the blog shortly afterward.

Regular readers who spotted the change in style described the website’s u-turn as “disgusting” while another described the website as “a joke”.

The original Kitten, who retains the name on her Twitter account, has confirmed that her successor was a ‘fake’.

Her blog was one of a dozen on the site, but the blog – irrespective of its writer – has since been pulled.

A spokesperson for told the Sunday Tribune that the whole affair was “a storm in a teacup [...] the readership of the blog wasn’t high enough either.”

Visitors following links to the Dating Blog are now redirected to the homepage for the remaining eleven blogs, where the website is now currently advertising for new bloggers.