We need your help now

Support from readers like you keeps The Journal open.

You are visiting us because we have something you value. Independent, unbiased news that tells the truth. Advertising revenue goes some way to support our mission, but this year it has not been enough.

If you've seen value in our reporting, please contribute what you can, so we can continue to produce accurate and meaningful journalism. For everyone who needs it.

Conor Haughey, who has received an "unreserved" apology from the Tribunal Photocall Ireland

Mahon Tribunal issues 'unreserved apology' to Haughey son

Conor Haughey was mistakenly named in the report, instead of his brother Ciarán Haughey.

THE MAHON TRIBUNAL has issued a full apology to one of the sons of former Taoiseach Charles Haughey after he was mistakenly named in its final report.

Conor Haughey’s name was used in connection with a finding that the Tribunal had been given false evidence relating to proceeds from a property deal. The segment, on page 2502 of the report, should have referred to his brother Ciarán Haughey.

Conor Haughey was not connected with the Tribunal’s investigation.

The news emerged as the Dáil gears up for the second day of its three-day debate on the findings of the investigation into planning corruption.

In a statement on its website, the Tribunal said:

Mr Conor Haughey’s name [was] mistakenly stated instead of Mr Ciaran Haughey.  Mr Conor Haughey had no involvement with the Tribunal inquiries. The Tribunal has unreservedly  apologised to Mr Conor Haughey for this error.

After correcting the error on Friday, the Tribunal has also placed advertisements in several newspapers today. The Irish Times, the Irish Examiner and the Irish Independent all carry versions of the ad:

The version of the Tribunal’s report available on its website has now been amended to refer to Ciarán Haughey.

It says Ciarán Haughey and John Barnicle received IR£164,000 after selling their interest in a property consortium in 1994.

However, when the pair gave evidence to the Tribunal in 2006, they gave “false and misleading” statements that they had each received only IR£10,000 from the sale, the report says.

More: Barrister whose ad led to Mahon calls for an anti-corruption commission>

Full coverage of the Mahon Tribunal fallout on>

Readers like you are keeping these stories free for everyone...
A mix of advertising and supporting contributions helps keep paywalls away from valuable information like this article. Over 5,000 readers like you have already stepped up and support us with a monthly payment or a once-off donation.

Your Voice
Readers Comments
    Submit a report
    Please help us understand how this comment violates our community guidelines.
    Thank you for the feedback
    Your feedback has been sent to our team for review.