Advertisement

We need your help now

Support from readers like you keeps The Journal open.

You are visiting us because we have something you value. Independent, unbiased news that tells the truth. Advertising revenue goes some way to support our mission, but this year it has not been enough.

If you've seen value in our reporting, please contribute what you can, so we can continue to produce accurate and meaningful journalism. For everyone who needs it.

Occupy Dame Street

How did the foreign press cover Occupy Dame Street camp's removal?

Gallery: Check out the headlines the camp’s forced dismantling created in Britain, the US – and Egypt.

THE FORCED DISMANTLING of the Occupy Dame Street protest camp early yesterday morning generated headlines abroad – though most of the international coverage was closer to home.

The BBC, the Guardian, the Huffington Post and Irish Central all ran pieces on the incident.

However, outside the US and Britain, only one other news site appears to have covered yesterday’s events: Egypt’s English-language Ahram Online.

Check out how those organisations covered the Occupy Dame Street camp removal:

How did the foreign press cover Occupy Dame Street camp's removal?
1 / 6
  • MSN

  • The Huffington Post

  • Ahram Online

  • Irish Central

  • The BBC

  • The Guardian

In pictures: Occupy protesters descend on Pearse Street Garda station >

In pictures: Gardaí prevent Occupy camp regeneration >

Occupy Waterford camp dismantled by council >

Readers like you are keeping these stories free for everyone...
A mix of advertising and supporting contributions helps keep paywalls away from valuable information like this article. Over 5,000 readers like you have already stepped up and support us with a monthly payment or a once-off donation.

Your Voice
Readers Comments
35
    Submit a report
    Please help us understand how this comment violates our community guidelines.
    Thank you for the feedback
    Your feedback has been sent to our team for review.